Tilfredshedsgaranti: Få alle dine penge retur inden for 7 dage, hvis du ikke er tilfreds. Læs mere

Få flere følgere på Instagram med 4 simple tips

Hvis virksomhederne er Bambi, der forsøger at finde fodfæste i en digital tidsalder, så er algoritmen isen, der sender dem ud på glat underlag og besværliggør netop dét. For følgerne kommer ikke længere springende af sig selv og flere virksomhedsprofiler, med mange tusinde følgere, får ikke mere end et par hundrede likes og kommentarer. Så her får du fire tips til at smelte isen og øge antallet af følgere.

For at komme udenom algoritmen og dens mange begrænsninger skal du have så høj en engagement rate som muligt, der er en samlet betegnelse for likes, kommentarer, delinger og ’gemte’. Det fungerer nemlig således, at hvis forbrugeren giver et af dine opslag en anerkendende interaktion, så er det et form for kvalitetsstempel. For så tænker algoritmen: 'Det her må tydeligvis være et værdifuldt stykke indhold, når folk bruger et splitsekund af deres dyrebare tid på at involvere og engagere sig, så det må vi hellere vise til nogle flere".

Som du måske har bemærket, så er indholdet på Instagram ikke længere rangeret efter det nyeste. Det er derimod rangeret efter, hvad algoritmen tror, du vil finde interessant baseret på dine handlinger. Så det er afgørende, at du som virksomhed har en høj engagement rate for at få flere følgere. Og hvordan gør du så det?

1. Vælg et sprog

Det syner meget banalt, men det sprog du kommunikerer på afgør, hvem der ser dit indhold. Hvis du eksempelvis skriver på engelsk, så bliver dine opslag vist til United Kingdom og USA, hvorimod dit indhold bliver vist for danskere, hvis du skriver på dansk.

Det kan være afgørende i forhold til at beslutte, om din virksomhed skal have en eller flere profiler, ligesom det også oftest er sigende i forhold til, hvem der følger med på profilen, og hvor de altså kommer fra, hvilket kan påvirke, hvilken type indhold der så skal laves. Se link her

2. Involvér dig med dine følgere

Den er god nok. Algoritmen går nemlig meget op i gensidighed, og hvis du vil nå et bredere publikum, så skal du involvere dig med dem, der følger dig, eller dem der potentielt kunne finde på at følge dig.

Det kan du gøre ved at like eller kommentere deres opslag, du kan følge dem, deltage i eventuelle spørgerunder eller svare på deres stories. Og naturligvis ikke kun på indhold der nævner din virksomhed men også hverdagsligegyldigheder eller andre opslag, der ikke har noget med din forretning at gøre. Det er i øvrigt vigtigt, det ikke bliver overgjort eller mekanisk, for det bemærker algoritmen naturligvis også, og så bliver du blokeret for en stund.

Influencerskolen
Byg et brand, der er salgbart og skalerbart

Andre artikler

Influencer marketing:
Hvem har magten?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Køber influencers deres følgere?
Hvor er branchen i dag, hvor er den på vej hen, hvad er truslerne og hvor mange penge estimeres der at være på spil?
Få flere følgere på Instagram
med 4 simple tips
Søren lærer dig, hvilket selskab du skal oprette og hvordan. Bliv også klogere på alle skattereglerne, og hvordan du skal forholde dig til dem i praksis.

Vi tilbyder

ONLINE

Influencerskolen

Influencerskolen er et online forløb med konkrete tips, personlig rådgivning og 18 gennemtestet skabeloner til at skabe en stor forretning.

ONLINE / ON SITE

Workshops

Influencerskolen er et online forløb med konkrete tips, personlig rådgivning og 18 gennemtestet skabeloner til at skabe en stor forretning.

ONLINE / ON SITE

Foredrag

Influencerskolen er et online forløb med konkrete tips, personlig rådgivning og 18 gennemtestet skabeloner til at skabe en stor forretning.
Kontakt
Christina Dreyer I/S
Tinghusgade 43
5700 Svendborg
CVR: 38206702

christina@christinadreyer.dk
Er du en del af forløbet?
Hvis du allerede er en del af influencerskolen, kan du logge ind og få adgang til undervisning og alt vores materiale.
Følg os på Instagram